Als je besluit om je aan te melden, kan dat op verschillende manieren. Je kunt ons bellen, online aanmelden of via een verwijzer naar ons laten verwijzen. Na aanmelding wordt er eerst een telefonische screening gedaan en daarna heb je een intakegesprek op onze locatie.
Tijdens de telefonische screening wordt er gekeken of SolutionS je goed kan helpen met je klachten. Daarna word je ingepland voor een intake op een van onze locaties.
Het intakegesprek vindt plaats op locatie met een casemanager en een regiebehandelaar. Kijk goed naar de afspraakbevestiging voor het juiste adres.
Tijdens de intake proberen we een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van je situatie en hulpvraag. Samen wordt er gekeken of SolutionS een behandeling kan aanbieden en wat voor behandeling dat zou zijn.
Als je niet kunt komen, laat het ons dan minstens 24 uur van tevoren weten.
Op basis van de uitkomsten van de intake wordt een uitgebreid intakeverslag opgesteld door de casemanager. Dit verslag bevat de samenvatting van de intake, de behandelingsovereenkomst, de tijdsplanning en de kostenbegroting.
Uit dit intakeverslag blijkt of groen licht gegeven kan worden voor een een ambulante, deeltijdbehandeling of klinische opname. Vanaf dat moment kun je, indien de psychiater en therapeut een acute opname noodzakelijk achten, direct opgenomen worden in SolutionS-Center in Voorthuizen. In alle andere situaties word je meestal binnen één tot drie weken behandeld op één van onze behandellocaties in Nederland.
We krijgen regelmatig praktische vragen over wachttijden, locaties of kosten & vergoedingen. Deze informatie is overzichtelijk terug te vinden op onze website, maar bel ons gerust voor al je vragen.
"*" geeft vereiste velden aan